Моніторинг якості дошкільної освіти

                                                                

 

  Згідно з листом Міністерства освіти і науки України «Щодо визначення рівня розвитку дитини старшого дошкільного віку за допомогою кваліметричної моделі» від 06.11.2015 № 1/9-535 дошкільним навчальним закладам рекомендовано проводити моніторинг якості освітнього процесу з використанням кваліметричної моделі, електронний варіант якої передбачає введення в програму цифрових даних.

           Упровадження електронного варіанту кваліметричної моделі оцінювання рівня розвитку дитини старшого дошкільного віку є безперечним досягненням у моніторингових дослідженнях у дошкільному закладі. Проте під час користування цією моделлю у багатьох педагогів виникають запитання: за якими показниками та критеріями слід оцінювати розвиток дошкільників та як переводити отримані результати в бали?

          Відповіді на ці запитання — у методичних рекомендаціях «Моніторинг якості дошкільної освіти: кваліметричний підхід до оцінки розвитку дитини», які нещодавно видало Цифрове видавництво MCFR. Їх авторами є кандидат психологічних наук, старший науковий співробітник лабораторії психології дошкільника Інституту психології імені Г. С. Костюка НАПН України Ірина Карабаєва та шеф-редактор методичних видань MCFR: Освіта Наталія Савінова. У методичних рекомендаціях описано експрес-діагностичні методики оцінювання якісних показників розвитку старшого дошкільника, що орієнтовані на зміст освітніх ліній Базового компонента дошкільної освіти, а отже й на будь-яку з чинних комплексних програм розвитку дитини дошкільного віку. Крім того, наведено алгоритм оброблення результатів моніторингу за допомогою електронного варіанта кваліметричної моделі оцінювання рівня розвитку дитини та створення комплексного портрету дитини, який засвідчує рівень якості наданої їй освіти.

           Особливу цінність мають діагностичні матеріали для проведення моніторингового дослідження — картки до запропонованих методик, бланки та зразки заповнення протоколів оцінювання рівня сформованості основних компетенцій дошкільника. Аби читачі змогли осягнути весь процес визначення рівня сформованості компетенцій дитини, проходить він на прикладі такого собі Петрика Веселки — вихованця старшої групи, хлопчини жвавого, допитливого, ініціативного, проте з непростим характером. Тож опис експрес-діагностик особливостей індивідуального розвитку дошкільника є доволі наочним, простим і зрозумілим.

          Слід зауважити, що методичні рекомендації схвалено для використання в дошкільних навчальних закладах комісією з дошкільної педагогіки і психології Науково-методичної ради з питань освіти Міністерства освіти і науки України (лист ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» МОН від 22.06.2016 № 21/12-Г-404).

Джерело: https://www.pedrada.com.ua/news/3883-qqn-16-m8-11-08-2016-kvalmetrichniy-pdhd-do-otsnki-rozvitku-doshklnika-abo-chogo-dosyag-petrik-veselka